Części do samochodów e-autoparts.pl
ikona koszyka
Koszyk
jest pusty
logowanie
Zaloguj się
części samochodowe » filtry » filtr oleju » Filtr oleju, 1703392 kraft automotive

Filtr oleju 1703392 KRAFT AUTOMOTIVE

1703392 Filtr oleju KRAFT AUTOMOTIVE
13.00 zł
Kup
 

przewidywany
termin realizacji ?

>5 szt. wysyłka dzisiaj

    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numer części:

1703392

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Wysokość [mm] 74
średnica zewnętrzna [mm] 76
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 62
Rozmiar gwintu 1 M 20 x 1.5
Numer seryjny 1703392
nr EAN 5901159215312
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 1703392 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
FIAT      46808398
FIAT      60612882
FIAT      606128821
FIAT      60621830
FIAT      60621890
FIAT      60810852
FIAT      71736159

Zastosowanie Filtr oleju 1703392 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 1703392 KRAFT AUTOMOTIVE:

2020-06-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-11-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-07-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.