Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » zacisk hamulcowy » zacisk hamulcowy, zestaw naprawczy zacisku hamulcowego » 82-0103 maxgear

Zacisk hamulca 82-0103 MAXGEAR

82-0103 Zacisk hamulca MAXGEAR
160.99 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (7 ocen)
numer części:

82-0103

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy Oś tylna strona lewa
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego 
Średnica tłoka [mm] 52
Szerokość wewnętrzna [mm] 66
System hamulcowy ATE
Materiał Żeliwo
Typ zacisku hamulca Zacisk pływający
nr EAN 5901619545492

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Zacisk hamulca 82-0103 MAXGEAR

ZACISK HAM. DB T. SPRINTER 308-316 95-06 LE
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      002 420 10 83
MERCEDES-BENZ      902 420 05 02
MERCEDES-BENZ      A 002 420 10 83
MERCEDES-BENZ      A 902 420 05 02
VOLKSWAGEN      2D0 615 423

Zastosowanie Zacisk hamulca 82-0103 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Zacisk hamulca 82-0103 MAXGEAR:

2020-08-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-11-17
 5/5
Ok
2023-05-12
 5/5
Pasuje i działa lepiej od zregenerowanego
2023-11-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-11-17
 5/5
Ok
2023-11-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zacisk hamulcowy


Zacisk jest integralną częścią układu hamulcowego. To konstrukcja, której celem jest przyciskanie klocków do tarcz hamulcowych w momencie wciskania pedału hamulca przez kierowcę.

Uszkodzenie zacisku może objawiać się poprzez samoczynne zaciskanie się hamulców, zjeżdżanie z obranego toru jazdy w trakcie hamowania lub blokowanie się tylnych hamulców w momencie, kiedy są mocno obciążane. Do tego dochodzi również wyczuwalne tętnienie pedału hamulca albo wyraźny opór, który pedał stwarza przy wciskaniu.

Samodzielnej naprawy tego elementu można podjąć się tylko w przypadku drobnych uszkodzeń lub nieprawidłowości (rdza, brak smarowidła, brud). Aby tego dokonać, należy podnieść samochód i zdemontować koło. Następnie trzeba odkręcić mocowanie zacisku i zdjąć element bez odłączania go od kanału płynu hamulcowego.

Jeśli uszkodzenia są poważniejsze, zaleca się przeprowadzenie naprawy w profesjonalnej stacji obsługi. Przy dużych uszkodzeniach mechanicznych i braku doświadczenia, samodzielne próby naprawy mogą uszkodzić hermetyczność układu