Wysokość [mm] | 48,9 |
Ciężar [kg] | 8,8 |
Typ tarczy hamulcowej | z wentylacją wewnętrzną |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 25 |
Minimalna grubość [mm] | 23 |
Wzór otworów/liczba otworów | 05/06 |
Przetwarzanie | wysoko nawęglany |
Średnica wewnętrzna [mm] | 147,8 |
średnica zewnętrzna [mm] | 320 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 63,6 |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 108 |
Powierzchnia | pokryty |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 | bez piasty koła |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 | bez łożyska koła |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 | bez sworznia mocującego koła |
Średnica otworu szpilki koła [mm] | 13,8 |
Długość opakowania [cm] | 32,8 |
Szerokość opakowania [cm] | 32,8 |
Wysokość opakowania [cm] | 12,5 |
Dodatkowe informacje o produkcie TARCZA HAM. FORD P. FOCUS/KUGA/TOURNEO/TRANSIT 1,0-2,5 12- 92282105 TEXTAR
FORD | 1724956 | |
FORD | 1746793 | |
FORD | 1770767 | |
FORD | 1829608 | |
FORD | 1844117 | |
FORD | 3M512C375CC | |
FORD | 3M512C375CD | |
FORD | 3M512C375CE | |
FORD | 9M512C375AA | |
FORD | BRRF97 | |
FORD | CV611125FA | |
FORD | CV611125GA | |
FORD | DV611125FA | |
FORD | KU2Z1V125B | |
VOLVO | 31341644 | |
VOLVO | 31381376 | |
VOLVO | 31400818 | |
VOLVO | 31400938 | |
LINCOLN | CV6Z1125D | |
FORD AUSTRALIA | CV6Z1125B |
Zastosowanie TARCZA HAM. FORD P. FOCUS/KUGA/TOURNEO/TRANSIT 1,0-2,5 12- 92282105 TEXTAR w samochodach:
Opinie Klientów o TARCZA HAM. FORD P. FOCUS/KUGA/TOURNEO/TRANSIT 1,0-2,5 12- 92282105 TEXTAR:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.