Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 302 813 topran

Koło pasowe, wał korbowy 302 813 TOPRAN

302 813 Koło pasowe, wał korbowy TOPRAN
287.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

302 813

producent:

TOPRAN

Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Koła pasowe Koło pasowe paska wieloklinowego
Materiał Guma / metal
Średnica [mm] 167
Liczba rowków 1 4
Liczba rowków 2 6
Koła pasowe Koło pasowe podwójne

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 302 813 TOPRAN

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 4; 6) pasuje do: CITROEN JUMPER II; FIAT DUCATO; FORD TOURNEO CUSTOM V362, TRANSIT, TRANSIT CUSTOM V362, TRANSIT TOURNEO, TRANSIT V363 2.0D-2.4D 04.06-
numery OEM:
CITROËN      0515 T1
CITROËN      96 776 081 80
FORD      1 372 756
FORD      1 376 475
FORD      1 387 095
FORD      1 731 716
FORD      6C1Q6B319CA
FORD      6C1Q6B319CB
FORD      6C1Q6B319CC
FORD      BK2Q6B319BA
PEUGEOT      0515 T1
PEUGEOT      96 776 081 80

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 302 813 TOPRAN w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.