Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » Filtr oleju, E40H D105 hengst

Filtr oleju E40H D105 HENGST

E40H D105 Filtr oleju HENGST
25.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (11 ocen)
numery handlowe:

804130000

numer części:

E40H D105

producent:

HENGST

Rodzaj filtra Wkład filtra
średnica zewnętrzna [mm] 65
Średnica wewnętrzna [mm] 26
Wysokość [mm] 99
nr EAN 4030776009545
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju E40H D105 HENGST

Filtr oleju pasuje do: VOLVO C30, S40 II, S60 II, S80 II, V40, V50, V60 I, V70 III; CITROEN BERLINGO, BERLINGO MULTISPACE, BERLINGO/MINIVAN, C1, C2, C2 ENTERPRISE, C3 I, C3 II 1.4D-1.6D 07.70-
numery OEM:
BMW      11 42 7 805 978
CITROËN      1109 AY
CITROËN      1109-Z6
CITROËN      1109.T3
CITROËN      1109.Y2
FIAT      9467565780
FORD      1 147 685
FORD      1 254 385
FORD      1 359 941
FORD      1 530 536
FORD      2S6Q-6714-AA
FORD      2S6Q-6714-AB
MAZDA      Y1011-4302
MAZDA      Y4011-4302
MAZDA      Y4011-43029A
MAZDA      Y4011-4302A
MAZDA      Y6011-4302
MITSUBISHI      MN982521
PEUGEOT      1109.AY
PEUGEOT      1109.S5
PEUGEOT      1109.Y1
PEUGEOT      1109.Z5
PEUGEOT      5 369 96
PEUGEOT      96 564 321 80
SUZUKI      16510-73J00
SUZUKI      16510-73J00-000
SUZUKI      16510-73J01
SUZUKI      16510-73J01-000
SUZUKI      16510-73J02
SUZUKI      16510-73J02-000
TOYOTA      SU001-00586
TOYOTA      SU001-00741
TOYOTA      SU001-00804
VOLVO      30735878
zamienniki:
FX20048
brak
Delphi (Lockheed)
J1313029
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
V42-0051
brak
VAICO
CH9657AECO
brak
FRAM
CH9657BECO
brak
FRAM
CH9657ECO
brak
FRAM
FA5670AECO
brak
COOPERSFIAAM FILTERS
FA5670BECO
brak
COOPERSFIAAM FILTERS
FA5670ECO
brak
COOPERSFIAAM FILTERS
QFL0064
brak
QUINTON

Zastosowanie Filtr oleju E40H D105 HENGST w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju E40H D105 HENGST:

2020-12-28
 5/5
Ok
2019-11-22
 5/5
Ok
2022-03-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-10-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-02-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-09-30
 5/5
Szybka dostawa i sprawna realizacja zamówienia to plusy zakupów w tym sklepie z częściami samochodowymi
2022-03-20
 5/5
ok
2022-03-31
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-02-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-02-24
 5/5
Polecam

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

HENGST