Rodzaj filtra | Filtr przykręcany |
Długość [mm] | 65 |
średnica zewnętrzna [mm] | 76 |
Średnica zabudowy [mm] | 71 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M20 x 1,5 |
nr EAN | 8033001276282 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju FO-122S JAPANPARTS
CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II
LOGAN, LOGAN MCV, SOLENZA, SANDERO, SUPERNOVA, LOGAN EXPRESS, DUSTER
ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback
JIMNY samochód terenowy zamknięty, GRAND VITARA I, CARRY, WAGON R+, IGNIS I, LIANA, ALTO VI
KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model
CABRIO, CITY-COUPE, CROSSBLADE, ROADSTER, ROADSTER coupe, FORFOUR, FORTWO coupe
FX, Q45 III, M35, M45, EX, G coupe, G
152089599R, 8200274858, 8200768927, 8200867980, 8671017369
152085488R, 8200768927, 8200867980, 8671017369
1520800Q0D, 1520800Q1D, 15208AW300, 1520800Q0G, 1520800QAF
1651067JG0, 1651067JG0000, 1651084A10, 1651084A10000, 1651084A11, 1651084A11000, 1651084CT0000, 1651084CT02ND
A6071840225
2811800310, A2811800310
MERCEDES-BENZ | A6071840225 | |
NISSAN | 15208-00Q0D | |
NISSAN | 15208-00Q1D | |
NISSAN | 15208-AW300 | |
NISSAN | 1520800Q0G | |
NISSAN | 1520800QAF | |
OPEL | 04415442 | |
OPEL | 04434962 | |
OPEL | 4415442 | |
OPEL | 4434962 | |
OPEL | 93181255 | |
OPEL | 93198441 | |
RENAULT | 152089599R | |
RENAULT | 8200274858 | |
RENAULT | 8200768927 | |
RENAULT | 8200867980 | |
RENAULT | 8671017369 | |
SUZUKI | 16510-67JG0 | |
SUZUKI | 16510-67JG0-000 | |
SUZUKI | 1651084A10 | |
SUZUKI | 1651084A10000 | |
SUZUKI | 1651084A11 | |
SUZUKI | 1651084A11000 | |
SUZUKI | 1651084CT0000 | |
SUZUKI | 1651084CT02ND | |
VAUXHALL | 93181255 | |
VAUXHALL | 93198441 | |
DACIA | 15208-5488R | |
DACIA | 8200768927 | |
DACIA | 8200867980 | |
DACIA | 8671017369 | |
SMART | 2811800310 | |
SMART | A2811800310 |
Zastosowanie Filtr oleju FO-122S JAPANPARTS w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju FO-122S JAPANPARTS:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.