Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Renault 21 sedan (L48_) 1.7 (L482) (1986.03-1993.03) 88km » F111301 kamoka
wybrany samochód: 
Renault 21 Sedan (l48_) 1.7 (l482) (1986.03-1993.03) 88km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju, KAMOKA F111301 KAMOKA

F111301 Filtr oleju, KAMOKA KAMOKA
kamoka F111301
Filtr oleju, KAMOKA F111301
F111301

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (27 ocen)
numer części:

F111301

producent:

KAMOKA

Status produktu: Normalny
Wysokość [mm]95
średnica zewnętrzna [mm]72
Rodzaj filtraWkład filtra
Średnica wewnętrzna 1 [mm]32
nr EAN5908242683294

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, KAMOKA F111301 KAMOKA

numery OEM:
CHRYSLER      05175571AA
CHRYSLER      71775177
CHRYSLER      K05175571AA
FIAT      K05175571AA
MERCEDES-BENZ      6421800009
MERCEDES-BENZ      642180000990
MERCEDES-BENZ      A6421800009
MERCEDES-BENZ      A642180000990
MERCEDES-BENZ      A6421800010
MERCEDES-BENZ      A6421840025

Zastosowanie Filtr oleju, KAMOKA F111301 KAMOKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju, KAMOKA F111301 KAMOKA:

Grzegorz, Warszawa
2021-05-31
 5/5
Bardzo dobry produkt.
Krzysztof, SZCZERCÓW
2020-05-25
 5/5
Sprzedawca dobrze dobrał mi tą część, pozdrawiam
Mariusz, Warszawa
2020-01-25
 5/5
Kolejny raz kupiłem części kamoka i wszystko jest jak należy
Sandra, Blizne Łaszczyńskiego
2021-02-21
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Przemysław, Stargard
2023-07-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Przemysław, Dobrzany
2024-06-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Dariusz, Skierniewice
2019-10-08
 5/5
od lat ta sama firma
Przemysław, Stargard
2021-12-31
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Gracjan, Pszczew
2020-03-31
 5/5
F100601 kamoka już założone w samochodzie, auto sprawuje się dobrze
Tomasz, Wieliczka
2023-04-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tomasz, Kalisz
2022-07-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Wieslaw, Warszawa
2023-02-24
 5/5
pasuje polecam.
Piotr, Łabiszyn
2025-06-29
 5/5
pasuje
Piotr, Pogórze
2022-07-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jarosław, Tomaszów Lubelski
2020-08-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Grzegorz, Warszawa
2022-03-30
 5/5
Kupuje od kilku lat i nie ma mam zastrzeżeń, działa dobrze.
Martyna, Samborowo
2020-08-26
 5/5
Zgodne z opisem
Arkadiusz, Wąglikowice
2020-05-24
 5/5
Dobra precyzja wykonania, przyzwoita cena polecam
Dzmitry, Wołomin
2021-08-19
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
MARIAN, WARSZAWA
2022-03-07
 5/5
kamoka dobry tani
Tomasz, Wieliczka
2023-04-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krzysztof, Łódź
2021-12-01
 4/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Zdzisław, Czernice Borowe
2022-04-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Radosław, Boguszyn
2021-03-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Piotr, Słubice
2020-02-13
 5/5
Zakup F101101 kamoka polecony przez mojego serwisanta
Aleksander, Słupsk
2023-10-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Grzegorz, Warszawa
2025-05-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.