Rodzaj filtra | Wkład filtra | |
średnica zewnętrzna [mm] | 65 | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 24 | |
Wysokość [mm] | 69 | |
nr EAN | 3286065003980 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju L398A PURFLUX
XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8
206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807
MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE
MINI, MINI CLUBMAN, MINI COUNTRYMAN, MINI coupe, MINI Roadster, MINI CLUB, MINI PACEMAN
S-TYPE II, X-TYPE I, XJ, XK II coupe, XK II, XF I, XF SPORTBRAKE
S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50
LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III
YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS
1109AJ, 1109CK, 1109X3, 1109X4, 1109Y9, 1109Z1, 1109Z2, 9467645080, 9818914980, E149109, E149234
31372700
SU001A0178, SU001A6451
PEUGEOT | 1109AJ | |
PEUGEOT | 1109CK | |
PEUGEOT | 1109X3 | |
PEUGEOT | 1109X4 | |
PEUGEOT | 1109Y9 | |
PEUGEOT | 1109Z1 | |
PEUGEOT | 1109Z2 | |
PEUGEOT | 9467645080 | |
PEUGEOT | 9818914980 | |
PEUGEOT | E149109 | |
PEUGEOT | E149234 | |
ROVER | C2S43999 | |
ROVER | C2S52524 | |
TOYOTA | SU001A0178 | |
TOYOTA | SU001A6451 | |
VOLVO | 31372700 | |
AC | AC6271E |
Zastosowanie Filtr oleju L398A PURFLUX w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju L398A PURFLUX:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.