Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » tarcze hamulcowe Peugeot 505 (551A) 2.2 Turbo Injection (1986.01-1987.12) 150km » 92289403 textar
wybrany samochód: 
Peugeot 505 (551a) 2.2 Turbo Injection (1986.01-1987.12) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tarcza hamulcowa, PRO 92289403 TEXTAR

92289403 Tarcza hamulcowa, PRO TEXTAR
textar 92289403
Tarcza hamulcowa, PRO 92289403
92289403
textar 92289403 Tarcza hamulcowa, PRO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (43 ocen)
numery handlowe:

98200 2894 0 1 PRO

numer części:

92289403

producent:

TEXTAR

Status produktu: Normalny
średnica zewnętrzna [mm]272
Grubość tarczy hamulcowej [mm]22
Typ tarczy hamulcowejwentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm]20
Wysokość [mm]40
Wzór otworów/Ilość otworów05/07
Ø rozmieszczenia otworów [mm]114,3
Średnica otworu centrującego [mm]62
Ciężar [kg]5,3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez sworznia mocującego koła
Powierzchniapokryty
Długość opakowania [cm]31,5
Szerokość opakowania [cm]30
Wysokość opakowania [cm]10
Techniczny numer informacyjny98200 2894 0 1 PRO
nr EAN4019722492310


opis e-autoparts.pl:
Cena dotyczy 1 sztuki tarczy hamulcowej

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, PRO 92289403 TEXTAR

TARCZA HAM. SUZUKI P. SWIFT 1,6 12-
numery OEM:
SUZUKI      5531172L00
SUZUKI      5531177M01
SUZUKI      55311B77M00N
SUZUKI      55311M60M00
PROTON      5531177M01000
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Tarcza hamulcowa, PRO 92289403 TEXTAR w samochodach:

Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa, PRO 92289403 TEXTAR:

Andrzej, Warszawa
2022-08-21
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Michał,
2023-03-15
 5/5
Jakościowy produkt, polecam
Piotr, Wrocław
2022-07-13
 5/5
Póki co nie biją po 2000km.
Radosław, Borkowo
2025-06-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jacek, Gdynia
2022-07-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krzysztof, Iwiny
2023-04-21
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tomasz, Złotoryja
2022-06-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Karol, Juszkowo
2022-10-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mirosław, Police
2020-09-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Dawid, Rajkowo
2023-08-08
 2/5
Niestety niepokoi fakt, że opakowanie było otwarte, plomba producenta zerwana i zalepione zwykła taśma klejąca. Natomiast tarcze noszą znamiona montowania w innym pojeździe. Wygladaja jak tarcze ze zwrotu konsumenckiego. Dopiero po montażu i sprawdzeniu bicia dowiem się czy będę je reklamował.
Łukasz, Pomiechówek
2022-06-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mariusz, Dukla
2023-07-23
 5/5
Ok
Mariusz, Dukla
2023-10-03
 5/5
ok
Grzegorz, Bujaków
2022-04-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Sławomir, Poznań
2023-01-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krzysztof, Warszawa
2021-05-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Piotr, Kamienna Góra
2020-07-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Sławomir, Golczewo
2020-06-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mirosław, Kielce
2021-03-20
 5/5
ok
Kazimierz, Majdan Sieniawski
2019-11-03
 5/5
Dobra jakość.
Rafał, Legnica
2019-12-08
 5/5
Przejechałem na nich już nie mal 40000 km nic złego się nie dzieje
Krzysztof, Iwiny
2023-04-21
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Lukasz, Mysłowice
2022-05-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jacek, Riemerling
2020-04-20
 5/5
Tak jak oczekiwalem
Dawid, Rajkowo
2023-08-08
 2/5
Niestety niepokoi fakt, że opakowanie było otwarte, plomba producenta zerwana i zalepiona zwykła taśma klejąca. Natomiast tarcze noszą znamiona montowania w innym pojeździe. Wygladaja jak tarcze ze zwrotu konsumenckiego. Dopiero po montażu i sprawdzeniu bicia dowiem się czy będę je reklamował.
Sebastian, Chrzanów
2022-04-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mirosław, SKOCZÓW
2021-06-29
 5/5
Zobaczymy w praniu,miarodajną ocenę będzie można wystawić co najmniej po pół roku użytkowania.Na razie nie mogę ocenić.
Maciej, Lublin
2020-08-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jarosław, warszawa
2024-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Rafał, Warszawa
2023-11-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Tarcze hamulcowe

 

Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
 

Właściwości techniczne i typy tarcz
 

Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.

W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:

  • perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,

  • pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,

  • ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.

Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.


Eksploatacja i wymiana
 

Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
 

Oferta w sklepie E-autoparts.pl
 

W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.