Części do samochodów e-autoparts.pl
ikona koszyka
Koszyk
jest pusty
logowanie
Zaloguj się
części samochodowe » filtry » filtr oleju » Filtr oleju, 586109 valeo

Filtr oleju 586109 VALEO

586109 Filtr oleju VALEO
 

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

586109

producent:

VALEO

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 123
Wymiar gwintu M20x1.5
średnica zewnętrzna [mm] 79
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 72
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 62,5
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] 0,7
nr EAN 3276425861091
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 586109 VALEO

numery OEM:
CITROËN      5443746
CITROËN      75492170
FIAT      7571543
PEUGEOT      1109-52
PEUGEOT      110952

Zastosowanie Filtr oleju 586109 VALEO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 586109 VALEO:

2021-08-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-04-13
 5/5
Jak kupuję to tylko dobre części. Producent 586062 spełnia te warunki
2021-05-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-05-15
 5/5
Szybka dostawa części 586500 odbiór w paczkomacie
2019-12-22
 5/5
zgodny z zamówieniem

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.