średnica zewnętrzna [mm] | 253 | |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 17 | |
Typ tarczy hamulcowej | wentylowany wewnętrznie | |
Minimalna grubość [mm] | 15 | |
Wysokość [mm] | 49,1 | |
Wzór otworów/Ilość otworów | 04/08 | |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 100 | |
Średnica otworu centrującego [mm] | 60 | |
Ciężar [kg] | 4,1 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez piasty koła | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez sworznia mocującego koła | |
Powierzchnia | pokryty | |
Długość opakowania [cm] | 30 | |
Szerokość opakowania [cm] | 28,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 11,5 | |
Techniczny numer informacyjny | 98200 1353 0 1 PRO | |
nr EAN | 4019722302893 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, PRO 92135303 TEXTAR
OPEL | 4706749 | |
OPEL | 4707288 | |
OPEL | 93176389 | |
OPEL | 93179462 | |
SUZUKI | 5531184E00 | |
SUZUKI | 5531184E01 | |
SUZUKI | 5531186G02 | |
SUZUKI | 5531186G02000 | |
SUZUKI | 5531186G02L00 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa, PRO 92135303 TEXTAR w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa, PRO 92135303 TEXTAR:
Tarcza hamulcowa jest jednym z dwóch podstawowych elementów hamulca ciernego, który stanowi standardowe wyposażenie większości samochodów, a także innych pojazdów kołowych. Specyfiką hamulca tego typu jest możliwość zatrzymywania pojazdu przez dociskanie do tarczy dwóch klocków. Są one zamontowane na stałe i wykończone okładziną cierną, dzięki której zwiększa się opór materiału przy kontakcie z powierzchnią tarczy.
Od sprawności hamulca zależy bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, a także innych uczestników ruchu drogowego. Dlatego hamulec, w tym również tarcze powinny się wyróżniać wysoką wytrzymałością oraz odpornością na ścieranie.
Klasyczna tarcza hamulcowa stosowana w samochodach osobowych przypomina płaski dysk, zazwyczaj dodatkowo wyposażony w grubszy pierścień, umieszczony w części środkowej. Nowoczesne tarcze są wentylowane, dzięki czemu szybciej schładzają się po etapie hamowania. Wentylację zapewniają dwie tarcze połączone żebrami, które tworzą kanały do odprowadzania nagrzanego powietrza.
Obok tarcz wentylowanych w pojazdach montuje się też tarcze perforowane, które zapewniają lepszy docisk klocków, oraz tarcze monolityczne – najtańsze, ale najmniej odporne na przegrzewanie się. Cechą, która powinna się wyróżniać każda tarcza hamulcowa, jest odporność materiału. Z tego powodu produkuje się je z żeliwa odpornego na wysokie temperatury. W samochodach sportowych stosowane są też tarcze ceramiczne.
Hamulce są poddawane bardzo dużym obciążeniom i pracują w temperaturze nawet powyżej 500 st. C. Z tego powodu ich części ulegają zużyciu i wymagają okresowej wymiany. W przypadku tarcz hamulcowych jest ona zlecana co 60 – 90 tys. km, zależnie od stylu jazdy. W sklepie E-autoparts przygotowaliśmy szeroką ofertę tarcz hamulcowych przeznaczonych do różnych typów pojazdów. Oferujemy modele producentów takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Kager i wielu innych.
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023
Smarowanie układu hamulcowego
07-02-2023
Kody wyposażenia w grupie VW
21-09-2022
Rodzaje wycieraczek Valeo
17-02-2022
Jak dobrać żarówki ksenonowe?
30-11-2021
Kody regionów Subaru
23-12-2020
Schaeffler przejmuje Ruville
15-12-2020
Kompresor klimatyzacji, rodzaje i zasada działania.
17-09-2020