Wysokość [mm] | 46,4 |
Ciężar [kg] | 6,9 |
Typ tarczy hamulcowej | z wentylacją wewnętrzną |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 28 |
Minimalna grubość [mm] | 26,4 |
Wzór otworów/liczba otworów | 06/08 |
Przetwarzanie | wysoko nawęglany |
Średnica wewnętrzna [mm] | 171,1 |
średnica zewnętrzna [mm] | 294 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 94 |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 139,7 |
Powierzchnia | pokryty |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 | bez piasty koła |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 | bez łożyska koła |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 | bez sworznia mocującego koła |
Średnica otworu szpilki koła [mm] | 12,7 |
Długość opakowania [cm] | 30,8 |
Szerokość opakowania [cm] | 30,8 |
Wysokość opakowania [cm] | 12,7 |
Dodatkowe informacje o produkcie TARCZA HAM. MITSUBISHI P. L200 2,2-2,5 DI-D 05- 92180205 TEXTAR
FIAT | 6000609712 | |
FIAT | 6000611049 | |
MITSUBISHI | 4615A147 | |
MITSUBISHI | 4615A201 | |
MITSUBISHI | 4615A203 | |
MITSUBISHI | MN102276 |
Zastosowanie TARCZA HAM. MITSUBISHI P. L200 2,2-2,5 DI-D 05- 92180205 TEXTAR w samochodach:
Opinie Klientów o TARCZA HAM. MITSUBISHI P. L200 2,2-2,5 DI-D 05- 92180205 TEXTAR:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.