Sonda lambda | ogrzewana | |
Gwint zewn. [mm] | M18 x 1.5 | |
Ciężar [kg] | 0,1 | |
dla numeru OE | 11 78 7 548 961 | |
nr EAN | 5050063037845 |
nr EAN | 4047024492417 |
Liczba przewodów | 5 | |
Długość całkowita [mm] | 500 | |
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] | 250000 | |
nr EAN | 4047024654365 |
nr EAN | 4047024556461 |
zalecane rozszerzenie naprawy | Filtr powietrza | |
nr EAN | 4047024280557 |
nr EAN | 4047025093415 |
Sonda lambda | Sonda planarna | |
Sonda lambda | ogrzewana | |
nr EAN | 5012759492673 |
Ilość podłączonych styków | 3 | |
nr EAN | 5012759511619 |
Ilość podłączonych styków | 2 | |
nr EAN | 5012759969212 |
Sonda lambda | ogrzewana | |
Długość [mm] | 450 | |
Ilość biegunów | 4 | |
Kolor wtyczki | niebieski | |
Techniczny numer informacyjny | Universal 77004 | |
nr EAN | 8435050631829 |
Ilość biegunów | 3 | |
Rodzaj czujnika | Czujnik Hall'a | |
nr EAN | 8435050639115 |
Kolor obudowy | brązowy | |
Ilość biegunów | 2 | |
Średnica zabudowy [mm] | 20 | |
nr EAN | 8435050643679 |
Ilość biegunów | 3 | |
Kolor | czarny | |
nr EAN | 8435050648612 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | Nakładka pedału z aluminium | |
Liczba otworów do mocowania | 3 | |
Ilość połączeń | 6 | |
Rodzaj skrzyni biegów | Automatyczna skrzynia biegów | |
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie | dla pojazdu z kierownicą z lewej strony | |
Materiał | Stal szlachetna | |
nr EAN | 4082300522860 |
Ilość biegunów | 3 | |
Rodzaj czujnika | Czujnik Hall'a | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu | |
nr EAN | 4082300765779 |
Sonda lambda | ogrzewana | |
nr EAN | 8001063715353 |
Długość [mm] | 20 | |
Ilość połączeń | 3 | |
nr EAN | 5903364318475 |
Sonda lambda | Sonda lambda szerokopasmowa | |
Ilość przewodów | 5 | |
Długość przewodu [mm] | 570 | |
dla numeru OE | 7 569 930 | |
Jakość | EQUIVALENT |
Napięcie robocze [V] | 12 | |
Rodzaj czujnika | aktywny czujnik | |
Ilość biegunów | 3 | |
nr EAN | 4040074274538 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu | |
Ilość biegunów | 3 | |
Kształt obudowy wtyczki | ustawiony pod kątem | |
nr EAN | 4010326810319 |
Liczba przewodów | 5 | |
Długość [mm] | 700 | |
nr EAN | 4010326957939 |
Sonda lambda | ogrzewana | |
Liczba przewodów | 4 | |
Długość [mm] | 681 | |
nr EAN | 087295930991 |
Sonda lambda | Sonda regulacyjna | |
nr EAN | 5902048081933 |
Sonda lambda | Sonda regulacyjna | |
nr EAN | 5902048081940 |
Ciężar netto [g] | 160 | |
nr EAN | 5902048063816 |
Sonda lambda | Sonda diagnostyczna | |
nr EAN | 5902048081261 |
Sonda lambda | Sonda regulacyjna | |
nr EAN | 5902048063823 |
Sonda lambda | Sonda regulacyjna | |
nr EAN | 5902048063830 |
Sonda lambda | Sonda diagnostyczna | |
Sonda lambda | Sonda regulacyjna | |
Sonda lambda | ogrzewana | |
nr EAN | 5902048023346 |
Ciężar netto [g] | 98 | |
nr EAN | 5902048023353 |
Ciężar netto [g] | 115 | |
nr EAN | 5902048897251 |
Sonda lambda | Sonda regulacyjna | |
nr EAN | 5902048063991 |
Sonda lambda | Sonda diagnostyczna | |
nr EAN | 5902048925923 |
Sonda lambda | Sonda diagnostyczna | |
nr EAN | 5902048907042 |
Sonda lambda | Sonda lambda | |
nr EAN | 5902048897282 |
Sonda lambda | Sonda diagnostyczna | |
Ciężar netto [g] | 185 | |
nr EAN | 5902048064059 |
Sonda lambda | Sonda regulacyjna | |
Sonda lambda | ogrzewana | |
Napięcie [V] | 12 | |
Ilość połączeń | 5 | |
Długość przewodu [mm] | 700 | |
nr EAN | 4028977704413 |
Sonda lambda | ogrzewana | |
Napięcie [V] | 12 | |
Ilość połączeń | 4 | |
Długość przewodu [mm] | 450 | |
nr EAN | 4028977889325 |
Napięcie [V] | 12 | |
Długość [mm] | 536 | |
Ciężar [kg] | 0,10 | |
Tryb pracy | elektryczny | |
Sonda lambda | ogrzewana | |
Liczba przewodów | 4 |
Napięcie [V] | 12 | |
Ciężar [kg] | 0,15 | |
Kolor | czerwony | |
Tryb pracy | elektryczny | |
Sonda lambda | ogrzewana | |
Liczba przewodów | 5 |
Napięcie [V] | 12 | |
Długość [mm] | 570 | |
Ciężar [kg] | 0,13 | |
Opór [Ohm] | 6 | |
Tryb pracy | elektryczny | |
Sonda lambda | Sonda lambda | |
Liczba przewodów | 4 |
Rodzaj czujnika | Czujnik Hall'a | |
Ilość biegunów | 3 | |
Ilość połączeń | 3 | |
Napięcie znamionowe [V] | 12 | |
Głębokość zabudowy [mm] | 20 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu | |
Ciężar [kg] | 0,053 | |
nr EAN | 4046001382734 |
Długość przewodu [mm] | 640 | |
Ilość połączeń | 4 | |
nr EAN | 3531650017027 |
Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.
W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025