Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Toyota AURIS (_E15_) 1.4 D-4D (NDE150_, NDE150R) (2007.03-2012.09) 90km » OP 542 filtron wix
wybrany samochód: 
Toyota Auris (_e15_) 1.4 D-4d (nde150_, Nde150r) (2007.03-2012.09) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju OP 542 FILTRON WIX

OP 542 Filtr oleju FILTRON WIX
filtron OP 542
Filtr oleju OP 542
OP 542
36.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (178 ocen)
numer części:

OP 542

producent:

FILTRON WIX

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Wysokość [mm]109
Wymiar gwintuM 20 X 1.5
średnica zewnętrzna [mm]93,5
Średnica wewnętrzna 1 [mm]72
Średnica wewnętrzna 2 [mm]62,5
nr EAN5904608005427

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OP 542 FILTRON WIX

Filtr oleju pasuje do: ARO 240-244, FORD GRANADA, GRANADA II, SCORPIO I, SIERRA, SIERRA I, SIERRA II, TATA LOADBETA, SIERRA 1.9D/2.3D/2.5D 08.82-12.06
numery OEM:
FORD      1612 184
FORD      6153 085
FORD      6176 728
FORD      83 EM 6714 BA

Zastosowanie Filtr oleju OP 542 FILTRON WIX w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju OP 542 FILTRON WIX:

2020-12-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-04-13
 5/5
Polecam dostawcę filtron oraz tą część którą kupiłem OE 650/1
2023-05-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-02-10
 5/5
Konsultant dobrał mi filtry po numerze nadwozia wszystkie pasują jak ulał
2019-12-08
 5/5
przyzwoita cena produktu
2020-03-20
 5/5
Kupuję w tym sklepie od wielu lat zawsze wszystko najlepszym w porządku
2022-01-31
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-06-23
 4/5
Lekko pognieciony w opakowaniu.
2021-11-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-06-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-01-19
 5/5
Kupione i zamontowane sprawuje się dobrze
2021-03-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-05-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-08-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2025-04-10
 5/5
filtr oleju w porządku, odpowiedni do mojej wersji Elysee
2023-01-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2025-04-21
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2025-03-16
 4/5
Posiada mniejszą ilość otworów przepływowych niż Bosch
2022-11-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-06-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-02-25
 5/5
Na forach polecali producenta filtron
2021-08-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-09-04
 5/5
Mam zaufanie do wyrobów Firmy FILTRON
2024-11-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-08-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-05-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-29
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-04-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2025-02-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.