Wysokość [mm] | 81 |
Wymiar gwintu | UNF 3/4"-16 |
średnica zewnętrzna [mm] | 75 |
Rodzaj zaworu | Zawór ograniczający ciśnienie |
Rodzaj filtra | Filtr przykręcany |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z zaworem zwrotnym |
nr EAN | 5908242652542 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, KAMOKA F102301 KAMOKA
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8
9-3, 9-3 Cabriolet, 9-5, 9-7X, 9-3X, 9-4X, 9-2X
OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi
KALINA, PRIORA, GRANTA, LARGUS, LARGUS Skrzynia, KALINA II, VESTA
75, 45 I, 25 I, 75 I Tourer, STREETWISE, CITYROVER, 25 COMMERCE
166, 147, GT, 159, BRERA, SPIDER, MITO
323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6
GRAND CHEROKEE II, CHEROKEE, GRAND CHEROKEE III, COMMANDER, COMPASS, PATRIOT, WRANGLER III
MUSTANG coupe, MUSTANG Convertible, ECOSPORT, ESCAPE, EXCURSION, EXPEDITION, EXPLORER
S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50
1026285, 1070523, 1072434, 1143677, 5008718, 5008720, 5008721, 5008722, 5012000, 6057166, 6057167, 6066094, 6066095, 6066096, 6141811, 77BM6714C1A, 77BM6714C2A
047115561F, 047198561F, 1104020.050, 115094100, 2019500.01, 5020700025, LP2596
1E0314302, 1E0414302, 1E051430ZA, 1E0814302, 1E0814302A, 1E1314302, 1E1314302A
FORD | 1026285 | |
FORD | 1070523 | |
FORD | 1072434 | |
FORD | 1143677 | |
FORD | 5008718 | |
FORD | 5008720 | |
FORD | 5008721 | |
FORD | 5008722 | |
FORD | 5012000 | |
FORD | 6057166 | |
FORD | 6057167 | |
FORD | 6066094 | |
FORD | 6066095 | |
FORD | 6066096 | |
FORD | 6141811 | |
FORD | 77 BM 6714 C1A | |
FORD | 77 BM 6714 C2A | |
MAZDA | 1E03-14-302 | |
MAZDA | 1E03-14302 | |
MAZDA | 1E04-14-302 | |
MAZDA | 1E051430ZA | |
MAZDA | 1E08-14-302 | |
MAZDA | 1E08-14-302A | |
MAZDA | 1E13-14-302 | |
MAZDA | 1E13-14-302A | |
PEUGEOT | 1109-A3 | |
PEUGEOT | 1109-A6 | |
PEUGEOT | 1109A0 | |
PEUGEOT | 1109A3 | |
PEUGEOT | 1109A6 | |
PEUGEOT | 1109P9 | |
PEUGEOT | MLS000144B | |
RENAULT | 77 01 415 053 | |
RENAULT | 7701415053 | |
SEAT | 047 198 561 F | |
SEAT | 047115561F | |
SEAT | 110 402 005 0 | |
SEAT | 115094100 | |
SEAT | 201950001 | |
SEAT | 5020700025 | |
SKODA | 047115561F | |
SKODA | 047198561F | |
SKODA | 110-4020.050 | |
SKODA | 115094100 | |
SKODA | 201-9500.01 | |
SKODA | 5020700025 | |
SKODA | LP 2596 | |
VAG | 047 115 561 F | |
VAG | 047 198 561 F | |
VAG | 110 402 005 0 | |
VAG | 110-4020.050 | |
VAG | 115-0941.00 | |
VAG | 115094100 | |
VAG | 201-9500.01 | |
VAG | 201950001 | |
VAG | 47115561F | |
VAG | 47198561F | |
VAG | 5020700025 | |
VAG | LP 2596 | |
CATERHAM | 9Y-4493 |
Zastosowanie Filtr oleju, KAMOKA F102301 KAMOKA w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju, KAMOKA F102301 KAMOKA:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.