Ograniczenia producenta | ATE | |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | przygotowany dla wskaźnika zużycia | |
Wysokość [mm] | 57 | |
Długość [mm] | 158,4 | |
Grubość [mm] | 19,8 | |
nr EAN | 3322936402985 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet GDB298 TRW
BMW | 1 153 203 | |
BMW | 1 154 611 | |
BMW | 1 154 612 | |
BMW | 1 155 076 | |
BMW | 1 156 462 | |
BMW | 1 157 510 | |
BMW | 1 157 561 | |
BMW | 1 157 562 | |
BMW | 1 157 624 | |
BMW | 1 157 923 | |
BMW | 1 157 924 | |
BMW | 1 159 415 | |
BMW | 1 159 416 | |
BMW | 1 161 717 | |
BMW | 2 225 850 | |
BMW | 2 226 084 | |
BMW | 34 11 1 153 203 | |
BMW | 34 11 1 154 611 | |
BMW | 34 11 1 154 612 | |
BMW | 34 11 1 155 076 | |
BMW | 34 11 1 156 462 | |
BMW | 34 11 1 157 510 | |
BMW | 34 11 1 157 561 | |
BMW | 34 11 1 157 562 | |
BMW | 34 11 1 157 624 | |
BMW | 34 11 1 157 923 | |
BMW | 34 11 1 157 924 | |
BMW | 34 11 1 159 415 | |
BMW | 34 11 1 159 416 | |
BMW | 34 11 1 161 717 | |
BMW | 34 11 2 225 850 | |
BMW | 34 11 2 226 084 | |
BMW | 34 11 9 061 081 | |
BMW | 9 061 081 | |
PORSCHE | 928 351 931 00 | |
PORSCHE | 928 351 931 01 | |
FERRARI | 193100 | |
ALPINA | 34 11 9 061 081 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet GDB298 TRW w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet GDB298 TRW:
Klocki hamulcowe stanowią jeden z dwóch elementów układu tarczowego. Odpowiadają za zwalnianie i zatrzymywanie pojazdu poprzez dociśnięcie ich powierzchni do powierzchni tarczy hamulcowej. Powstające wówczas tarcie oraz opór materiałów powodują wyhamowanie prędkości obrotowej kół, aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. Za dociskanie klocków odpowiada specjalny mechanizm hydrauliczny uruchamiany przez naciśnięcie pedału hamulca.
W typowym hamulcu tarczowym klocki hamulcowe są zamontowane na stałe w nieruchomym zacisku. Nie są jednak całkiem pozbawione możliwości zmiany pozycji, gdyż mogą się przemieszczać w jednej płaszczyźnie – w kierunku tarczy i z powrotem. Po wciśnięciu pedału hamulca następuje uruchomienie pompy hydraulicznej, która tłoczy płyn hamulcowy do tłoczka. Dociska on klocki do tarczy powodując hamowanie pojazdu.
Nietrudno sobie wyobrazić, jakim obciążeniom muszą sprostać klocki hamulcowe, aby zatrzymać rozpędzony samochód. Z tego powodu charakteryzują się one wielowarstwową budową oraz są wykonywane z wytrzymałych materiałów. Podstawę klocka stanowi płytka nośna, na której znajduje się specjalna warstwa tłumiąca drgania. Jest ona również odpowiedzialna za ochronę zacisków przed nagrzaniem podczas hamowania. Warstwę zewnętrzną tworzy materiał cierny. Jego skład jest indywidualnie opracowywany przez producenta, decyduje o jakości oraz cenie klocków.
Klocki hamulcowe są częściami samochodowymi, które ulegają intensywnemu zużywaniu się podczas eksploatacji. Dlatego producenci samochodów zalecają ich wymianę – dwukrotnie częściej niż tarcz, czyli co 30-45 tys. km. Częstotliwość wymiany jest uzależniona od stylu jazdy i rodzaju przemierzanych tras. W ofercie mamy różne modele klocków przeznaczone do wielu marek samochodów, a produkowane przez sprawdzone i cenione na rynku firmy. A asortymencie mamy klocki hamulcowe firm Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE oraz kilku innych.