Ograniczenia producenta | ATE | |
Długość [mm] | 156,4 | |
Wysokość [mm] | 73,6 | |
Grubość [mm] | 19,0 | |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | przygotowany dla wskaźnika zużycia | |
Oznaczenie kontrolne | E9 90R 01705/035 Ext | |
nr EAN | 3322937145249 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet, COTEC GDB1261 TRW
BMW | 1 163 227 | |
BMW | 1 163 307 | |
BMW | 1 165 227 | |
BMW | 2 157 589 | |
BMW | 2 180 419 | |
BMW | 2 229 031 | |
BMW | 2 282 090 | |
BMW | 2 282 165 | |
BMW | 2 282 166 | |
BMW | 2 282 556 | |
BMW | 2 357 230 | |
BMW | 3 427 503 | |
BMW | 34 11 1 163 227 | |
BMW | 34 11 1 163 307 | |
BMW | 34 11 1 165 227 | |
BMW | 34 11 2 157 589 | |
BMW | 34 11 2 180 419 | |
BMW | 34 11 2 229 031 | |
BMW | 34 11 2 282 090 | |
BMW | 34 11 2 282 165 | |
BMW | 34 11 2 282 166 | |
BMW | 34 11 2 282 556 | |
BMW | 34 11 2 357 230 | |
BMW | 34 11 3 427 503 | |
BMW | 34 11 6 761 252 | |
BMW | 6 761 252 | |
ALPINA | 34 11 6 761 252 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet, COTEC GDB1261 TRW w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet, COTEC GDB1261 TRW:
Klocki hamulcowe stanowią jeden z dwóch elementów układu tarczowego. Odpowiadają za zwalnianie i zatrzymywanie pojazdu poprzez dociśnięcie ich powierzchni do powierzchni tarczy hamulcowej. Powstające wówczas tarcie oraz opór materiałów powodują wyhamowanie prędkości obrotowej kół, aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. Za dociskanie klocków odpowiada specjalny mechanizm hydrauliczny uruchamiany przez naciśnięcie pedału hamulca.
W typowym hamulcu tarczowym klocki hamulcowe są zamontowane na stałe w nieruchomym zacisku. Nie są jednak całkiem pozbawione możliwości zmiany pozycji, gdyż mogą się przemieszczać w jednej płaszczyźnie – w kierunku tarczy i z powrotem. Po wciśnięciu pedału hamulca następuje uruchomienie pompy hydraulicznej, która tłoczy płyn hamulcowy do tłoczka. Dociska on klocki do tarczy powodując hamowanie pojazdu.
Nietrudno sobie wyobrazić, jakim obciążeniom muszą sprostać klocki hamulcowe, aby zatrzymać rozpędzony samochód. Z tego powodu charakteryzują się one wielowarstwową budową oraz są wykonywane z wytrzymałych materiałów. Podstawę klocka stanowi płytka nośna, na której znajduje się specjalna warstwa tłumiąca drgania. Jest ona również odpowiedzialna za ochronę zacisków przed nagrzaniem podczas hamowania. Warstwę zewnętrzną tworzy materiał cierny. Jego skład jest indywidualnie opracowywany przez producenta, decyduje o jakości oraz cenie klocków.
Klocki hamulcowe są częściami samochodowymi, które ulegają intensywnemu zużywaniu się podczas eksploatacji. Dlatego producenci samochodów zalecają ich wymianę – dwukrotnie częściej niż tarcz, czyli co 30-45 tys. km. Częstotliwość wymiany jest uzależniona od stylu jazdy i rodzaju przemierzanych tras. W ofercie mamy różne modele klocków przeznaczone do wielu marek samochodów, a produkowane przez sprawdzone i cenione na rynku firmy. A asortymencie mamy klocki hamulcowe firm Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE oraz kilku innych.