Ograniczenia producenta | BOSCH | |
Wysokość [mm] | 47,4 | |
Długość [mm] | 130,8 | |
Grubość [mm] | 18,0 | |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | przygotowany dla wskaźnika zużycia | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubami prowadzącymi zacisku hamulcowego | |
Oznaczenie kontrolne | E1 90R 01024/194 | |
nr EAN | 3322937205905 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet, COTEC GDB1321 TRW
CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II
XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8
7701205513, 7701205995, 7701206811, 8671014265
172082, 425169, 425205, 425305
CITROËN | 1720 82 | |
CITROËN | 4251 69 | |
CITROËN | 4252 05 | |
CITROËN | 4253 05 | |
PEUGEOT | 4251 66 | |
PEUGEOT | 4252 05 | |
PEUGEOT | 4253 19 | |
RENAULT | 77 01 205 513 | |
RENAULT | 77 01 205 995 | |
RENAULT | 77 01 206 811 | |
RENAULT | 86 71 014 265 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet, COTEC GDB1321 TRW w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet, COTEC GDB1321 TRW:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.