Ograniczenia producenta | ATE | |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia | |
Grubość [mm] | 18 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami | |
Układ hamulcowy | Okładziny hamulcowe o zredukowanym pyleniu | |
Układ hamulcowy | również dla nawiercanych tarcz hamulcowych | |
Oznaczenie kontrolne | E9 90R-02A1062/2676 | |
Długość 1 [mm] | 155,4 | |
Długość 2 [mm] | 156,4 | |
Wysokość 1 [mm] | 71 | |
Wysokość 2 [mm] | 68,5 | |
nr EAN | 3322938207380 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet, DTEC COTEC GDB1468DTE TRW
RENAULT | 41 06 076 13R | |
RENAULT | 41 06 077 16R | |
RENAULT | 77 01 206 599 | |
RENAULT | 77 01 206 747 | |
RENAULT | 77 01 207 615 | |
RENAULT | 77 01 207 977 | |
RENAULT | 77 01 208 182 | |
RENAULT | 77 01 209 809 | |
RENAULT | 77 01 209 810 | |
RENAULT | 77 02 207 615 | |
RENAULT | 86 71 000 730 | |
RENAULT | 86 71 013 562 | |
RENAULT | 86 71 016 635 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet, DTEC COTEC GDB1468DTE TRW w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet, DTEC COTEC GDB1468DTE TRW:
Klocki hamulcowe stanowią jeden z dwóch elementów układu tarczowego. Odpowiadają za zwalnianie i zatrzymywanie pojazdu poprzez dociśnięcie ich powierzchni do powierzchni tarczy hamulcowej. Powstające wówczas tarcie oraz opór materiałów powodują wyhamowanie prędkości obrotowej kół, aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. Za dociskanie klocków odpowiada specjalny mechanizm hydrauliczny uruchamiany przez naciśnięcie pedału hamulca.
W typowym hamulcu tarczowym klocki hamulcowe są zamontowane na stałe w nieruchomym zacisku. Nie są jednak całkiem pozbawione możliwości zmiany pozycji, gdyż mogą się przemieszczać w jednej płaszczyźnie – w kierunku tarczy i z powrotem. Po wciśnięciu pedału hamulca następuje uruchomienie pompy hydraulicznej, która tłoczy płyn hamulcowy do tłoczka. Dociska on klocki do tarczy powodując hamowanie pojazdu.
Nietrudno sobie wyobrazić, jakim obciążeniom muszą sprostać klocki hamulcowe, aby zatrzymać rozpędzony samochód. Z tego powodu charakteryzują się one wielowarstwową budową oraz są wykonywane z wytrzymałych materiałów. Podstawę klocka stanowi płytka nośna, na której znajduje się specjalna warstwa tłumiąca drgania. Jest ona również odpowiedzialna za ochronę zacisków przed nagrzaniem podczas hamowania. Warstwę zewnętrzną tworzy materiał cierny. Jego skład jest indywidualnie opracowywany przez producenta, decyduje o jakości oraz cenie klocków.
Klocki hamulcowe są częściami samochodowymi, które ulegają intensywnemu zużywaniu się podczas eksploatacji. Dlatego producenci samochodów zalecają ich wymianę – dwukrotnie częściej niż tarcz, czyli co 30-45 tys. km. Częstotliwość wymiany jest uzależniona od stylu jazdy i rodzaju przemierzanych tras. W ofercie mamy różne modele klocków przeznaczone do wielu marek samochodów, a produkowane przez sprawdzone i cenione na rynku firmy. A asortymencie mamy klocki hamulcowe firm Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE oraz kilku innych.