Części do samochodów e-autoparts.pl
ikona koszyka
Koszyk
jest pusty
logowanie
Zaloguj się
części samochodowe » filtry » filtr oleju » Filtr oleju, COF101103S champion

Filtr oleju COF101103S CHAMPION

COF101103S Filtr oleju CHAMPION
14.00 zł
Kup
 

przewidywany
termin realizacji ?

>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (12 ocen)
numery handlowe:

COF101103S

numer części:

COF101103S

producent:

CHAMPION

Wysokość [mm] 70
Wymiar gwintu M20x1.5
Średnica wewnętrzna [mm] 71
średnica zewnętrzna [mm] 76
Rodzaj połączenia Pudełko
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość opakowania [cm] 7,8
Szerokość opakowania [cm] 7,8
Wysokość opakowania [cm] 7,2
nr EAN 4044197776863
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju COF101103S CHAMPION

numery OEM:
FIAT      60621830

Zastosowanie Filtr oleju COF101103S CHAMPION w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju COF101103S CHAMPION:

2020-03-27
 5/5
Polecam zakupy szybka dostawa możliwości płatności online. COF100103S dobra jakość i cena
2021-12-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-02-14
 5/5
Zakup COF100138S champion polecony przez mojego serwisanta
2021-10-31
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-09-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-02-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-12-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-09-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-08-16
 5/5
Kolejny i wszystko ok
2020-06-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.