Strona zabudowy | z przodu |
Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 25,4 |
System hamulcowy | LUCAS/TRW |
Długość 2 [mm] | 111,5 |
Ilość połączeń | 2 |
Długość 1 [mm] | 49,5 |
Rozmiar gwintu 1 | 2x M12X1.0 |
Materiał | Aluminium |
Liczba otworów do mocowania | 2 |
nr EAN | 8717109082869 |
Strona zabudowy | z przodu |
Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 25,4 |
System hamulcowy | LUCAS/TRW |
Długość 2 [mm] | 111 |
Ilość połączeń | 2 |
Długość 1 [mm] | 49 |
Rozmiar gwintu 1 | 1x M10x1.0 |
Rozmiar gwintu 2 | 1x M12x1.0 |
Materiał | Żeliwo |
Liczba otworów do mocowania | 2 |
nr EAN | 8717109082876 |
Rozmiar gwintu 1 | 2xM12x1 |
Ilość połączeń | 2 |
Ograniczenia producenta | LUCAS |
Średnica 1 [mm] | 23,8 |
nr EAN | 5900427248052 |
otwór Ø [mm] | 25,4 |
nr EAN | 5900427247079 |
otwór Ø [mm] | 25,4 |
System hamulcowy | TRW |
Wymiar gwintu | 12 x 1 (2) |
nr EAN | 5900427247147 |
System hamulcowy | TRW |
otwór Ø [mm] | 23,81 |
Wymiar gwintu | 12 x 1 (2) |
Materiał | Żeliwo |
nr EAN | 8432509612675 |
otwór Ø [mm] | 25,4 |
Wymiar gwintu | 12 x 1 (2) |
Materiał | Aluminium |
System hamulcowy | TRW |
nr EAN | 8432509612682 |
Średnica [mm] | 25,4 |
System hamulcowy | Lucas |
Wymiar gwintu | 12 x 1 (1) |
Materiał | Żeliwo |
System hamulcowy | TRW |
otwór Ø [mm] | 25,4 |
Wymiar gwintu | 10 x 1 (1) |
nr EAN | 8032532079898 |
Wymiar gwintu | 12 x 1 (2) |
Materiał | Żeliwo |
otwór Ø [mm] | 25,4 |
System hamulcowy | TRW |
nr EAN | 8032532080115 |
Wymiar gwintu | 12 x 1 (2) |
Materiał | Aluminium |
otwór Ø [mm] | 25,4 |
System hamulcowy | TRW |
nr EAN | 8032532024461 |
Wymiar gwintu | 10 x 1 (1) |
Wymiar gwintu | 12 x 1 (1) |
otwór Ø [mm] | 23,81 |
System hamulcowy | TRW |
Materiał | Żeliwo |
nr EAN | 8032532083017 |
otwór Ø [mm] | 23,81 |
Wymiar gwintu | 12 x 1 (2) |
Materiał | Żeliwo |
System hamulcowy | TRW |
nr EAN | 8032532024133 |
nr EAN | 5907558520590 |
Materiał | Żeliwo |
Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 23,81 |
nr EAN | 8032747092323 |
Materiał | Aluminium |
Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 25,40 |
nr EAN | 8032747093368 |
Długość 1 [mm] | 39 |
Długość 2 [mm] | 121 |
Średnica [mm] | 23,8 |
Wymiar gwintu | M12x1 |
Ilość połączeń | 2 |
Materiał | Aluminium |
nr EAN | 4040074574980 |
Długość 1 [mm] | 49,5 |
Długość 2 [mm] | 111,5 |
Średnica [mm] | 25,4 |
Wymiar gwintu | M12x1 |
Ilość połączeń | 2 |
Materiał | Aluminium |
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie | dla pojazdu z kierownicą z lewej strony |
nr EAN | 4040074417973 |
Długość 1 [mm] | 49 |
Długość 2 [mm] | 111 |
Średnica [mm] | 25,4 |
Rozmiar gwintu 1 | M10x1 |
Rozmiar gwintu 2 | M12x1 |
Ilość połączeń | 2 |
Materiał | Aluminium |
Dynamika hamowania/jazdy | dla pojazdów z ESP |
nr EAN | 4040074628720 |
Średnica [mm] | 25 |
System hamulcowy | LUCAS |
nr EAN | 8430320032108 |
Rozmiar gwintu 1 | M12x1 |
Ilość połączeń | 2 |
Ograniczenia producenta | TRW |
Średnica 1 [mm] | 23,8 |
nr EAN | 3322937057573 |
Rozmiar gwintu 1 | M12x1 |
Ilość połączeń | 2 |
Ograniczenia producenta | TRW |
Średnica 1 [mm] | 25,4 |
nr EAN | 3322937058105 |
Rozmiar gwintu 1 | M10x1 |
Rozmiar gwintu 2 | M12x1 |
Ilość połączeń | 2 |
Ograniczenia producenta | TRW |
Średnica 1 [mm] | 25,4 |
nr EAN | 3322937218127 |
Ograniczenia producenta | TRW |
Średnica 1 [mm] | 25,4 |
nr EAN | 3322937298662 |
Informacje o częściach samochodowych:pompa hamulcowa
Pompa hamulcowa wytwarza ciśnienie w układzie hydraulicznym hamulców samochodowych i przekazuje je na przedni i tylny obwód hamulcowy w przypadku pomp hamulcowych dwusekcyjnych, lub na jeden z nich w przypadku jednosekcyjnych pomp hamulcowych. Ciśnienie w pompie jest wytwarzane dzięki sile przekazywanej z urządzenia wspomagającego hamowanie, tak zwanego serwa, a te z kolei zasilane jest bezposrednio z pedału hamulca w kabinie kierowcy. Do pompy hamulcowej podłączony jest również zbiorniczek płynu hamulcowego, z którego uzupełniane są wydatki płynu hamulcowego w układzie, wynikające ze stopniowego zużywania się klocków i tarcz hamulcowych.
Historia powstania hydraulicznego układu hamulcowego, którego głównym składnikiem jest pompa hamulcowa sięga zarania motoryzacji. W pierwszych automobilach nie było potrzeby rozwijania skutecznych hamulców, ze względu na stosunkowo niewielkie prędkości osiągane przez nie. Wystarczyły rozwiązania stosowane wcześniej w wozach konnych. Jednak już niedługo potem inżynierowie i konstruktorzy stanęli przez problemem poprawienia skuteczności hamulców. Rozwiązniem było wprowadzenie hamulców hydraulicznych, które co prawda były znane i wykorzystywane wcześniej, jednak przy zastosowaniu w motoryzacji musiały przejść odbowiednią miniaturyzację.
Schemat hydraulicznego układu hamulcowego :
Pompy hamulcowe produkowane były zazwyczaj z żeliwa, obecnie w związku z dążeniem producentów aut do polepszania ich osiągów w zakresie zmniejszania zużycia paliwa, wykonuje się je z aluminium aby zmniejszyc wagę pompy hamulcowej, a tym samym samego samochodu. Pompy żeliwne w lepszych wykonaniach pokrywane są powłoką antykorozyjną, eliminując tym samych ze składu jej materiału szkodliwy dla środowiska chrom 6.
Sklep z częściami samochodowymi e-autoparts.pl posiada jedną z największych ofert pomp hamulcowych w kraju. Zapewniamy pokrycie asortymentu w pompach hamulcowych do niemal wszystkich marek i modeli aut poruszających się po drogach w Polsce. Pompy hamulcowe oferowane przez e-autoparts.pl wyróżnia wysoka precyzja wykonania oraz odporność na awarie.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025