Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Citroën CX II Break 25 D Turbo 2 (1987.01-1992.12) 120km » E142H D21 hengst
wybrany samochód: 
Citroën Cx Ii Break 25 D Turbo 2 (1987.01-1992.12) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju E142H D21 HENGST

E142H D21 Filtr oleju HENGST
hengst E142H D21
Filtr oleju E142H D21
E142H D21
hengst E142H D21 Filtr oleju
23.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
3 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (17 ocen)
numery handlowe:

3130000

numer części:

E142H D21

producent:

HENGST

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraWkład filtra
średnica zewnętrzna [mm]62
Średnica wewnętrzna 1 [mm]21
Średnica wewnętrzna 2 [mm]22
Wysokość [mm]159
nr EAN4030776000658

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju E142H D21 HENGST

Filtr oleju pasuje do: MERCEDES 124 (A124), 124 (C124), 124 T-MODEL (S124), 124 (W124), C (CL203), C T-MODEL (S202), C T-MODEL (S203), C (W202), C (W203), CLK (A208), CLK (C208) 1.8-5.0 05.86-
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      104 180 01 09
MERCEDES-BENZ      104 180 05 09
MERCEDES-BENZ      104 180 07 09
MERCEDES-BENZ      104 180 08 25
MERCEDES-BENZ      104 184 02 25
MERCEDES-BENZ      104 184 03 25
MERCEDES-BENZ      104 184 04 25
MERCEDES-BENZ      104 184 08 25
MERCEDES-BENZ      A 104 180 01 09
MERCEDES-BENZ      A 104 180 05 09
MERCEDES-BENZ      A 104 180 08 25
MERCEDES-BENZ      A 104 184 02 25
MERCEDES-BENZ      A 104 184 03 25
MERCEDES-BENZ      A 104 184 04 25
MERCEDES-BENZ      A 104 184 08 25
MERCEDES-BENZ      A104180 07 09
SSANGYONG      104 180 01 09
SSANGYONG      162 184 30 25
SSANGYONG      16218-03009
VAG      00A 115 466

Zastosowanie Filtr oleju E142H D21 HENGST w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju E142H D21 HENGST:

Przemysław, Stara Błotnica
2022-02-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Grzegorz, Sieraków
2020-12-28
 5/5
Ok
Kamil, Sztum
2019-09-30
 5/5
Szybka dostawa i sprawna realizacja zamówienia to plusy zakupów w tym sklepie z częściami samochodowymi
Marcin, Poznań
2021-02-24
 5/5
Polecam
Przemysław, Stara Błotnica
2022-02-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Damian, Łowicz
2022-03-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Robert, KOSZALIN
2022-03-20
 5/5
ok
Mariusz, Białystok
2023-03-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Wioletta, Nowogard
2023-01-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krzysztof, Przyłęki
2020-10-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Piotr, Jamielnik
2022-03-31
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Czesław, Sejny
2023-01-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Arunas, Juodenenai
2022-04-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Piotr, Białystok
2025-06-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tomasz, Warszawa
2023-06-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krzysztof, Szczecin
2019-11-22
 5/5
Ok
Janusz, Wieluń
2024-10-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

HENGST