Rodzaj filtra | Filtr przykręcany |
średnica zewnętrzna [mm] | 68 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 63 |
Wymiar gwintu | M20x1,5 |
Wysokość [mm] | 87 |
nr EAN | 4030776010589 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju H97W08 HENGST
323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6
MUSTANG coupe, MUSTANG Convertible, ECOSPORT, ESCAPE, EXCURSION, EXPEDITION, EXPLORER
CLARUS, PRIDE, CARNIVAL I, ROADSTER, RETONA samochód terenowy zamknięty, JOICE, RIO I
PAJERO III Canvas Top, SPACE WAGON, SPACE STAR, GALLOPER, SANTAMO, PAJERO PININ I, SPACE RUNNER
F2Y014302A, F802238029A, FE3R14302, JE1514302, JEYO14302, PEY014302, PEYO14302
3521840, 3891893, 5016958, 5022738
0K90014300A, 0FE3R14302, FE3R14302, K90014300A, OFE3R14302, OJE3R14302
FORD | 3 521 840 | |
FORD | 3 891 893 | |
FORD | 5 016 958 | |
FORD | 5 022 738 | |
FORD | FS07-14-302B | |
MAZDA | F2Y0-14302A | |
MAZDA | F802-238029A | |
MAZDA | FE3R-14302 | |
MAZDA | JE15-14302 | |
MAZDA | JEYO-14302 | |
MAZDA | PEY0-14302 | |
MAZDA | PEYO-14302 | |
KIA | 0 K900 14 300A | |
KIA | 0FE3R-14302 | |
KIA | F E3R1 43 02 | |
KIA | K 9001 43 00 A | |
KIA | O FE3R 14 302 | |
KIA | O JE3R 14 302 | |
FORD USA | 3 521 840 | |
FORD USA | 3 891 893 | |
FORD USA | 5 016 958 | |
FORD USA | 5 022 738 |
Zastosowanie Filtr oleju H97W08 HENGST w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju H97W08 HENGST:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.