Ograniczenia producenta | ATE |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | przygotowany dla wskaźnika zużycia |
Oznaczenie kontrolne | E9 90R 01705/036 Ext |
Wysokość [mm] | 65,2 |
Długość [mm] | 97,6 |
Grubość [mm] | 17,5 |
Układ hamulcowy | nie dla tarcz hamulcowych węglowo-ceramicznych |
Układ hamulcowy | tylko w połączeniu ze stalowymi tarczami hamulcowymi |
nr EAN | 3322936403791 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet GDB379 TRW
AUDI | 8A0 698 451 | |
AUDI | 8A0 698 451 A | |
AUDI | 8A0 698 451 B | |
PORSCHE | 930 351 937 00 | |
PORSCHE | 930 351 938 00 | |
PORSCHE | 930 351 938 01 | |
PORSCHE | 930 351 938 02 | |
PORSCHE | 930 351 938 03 | |
PORSCHE | 930 351 938 04 | |
PORSCHE | 930 351 938 05 | |
PORSCHE | 930 351 940 13 | |
PORSCHE | 930 351 940 14 | |
PORSCHE | 930 351 940 15 | |
PORSCHE | 951 351 939 00 | |
PORSCHE | 951 351 939 01 | |
PORSCHE | 951 351 939 02 | |
PORSCHE | 951 351 939 03 | |
PORSCHE | 951 351 939 05 | |
PORSCHE | 951 351 939 08 | |
PORSCHE | 951 351 951 00 | |
PORSCHE | 964 351 939 02 | |
PORSCHE | 964 351 939 03 | |
PORSCHE | 964 352 949 03 | |
PORSCHE | 965 352 939 00 | |
PORSCHE | 965 352 939 02 | |
PORSCHE | 965 352 939 03 | |
PORSCHE | 965 352 939 04 | |
SKODA | 8A0 698 451 | |
FERRARI | 70000598 | |
FERRARI | 70000599 | |
FERRARI | 70000767 | |
FERRARI | 70000825 | |
FERRARI | 70000826 | |
FERRARI | 70000850 | |
FERRARI | 70000851 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet GDB379 TRW w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet GDB379 TRW:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.