Części do samochodów e-autoparts.pl
zwrot Taxfree
ikona koszyka
Koszyk
jest pusty
części samochodowe » silnik » sterowanie silnikiem » pasek rozrządu i części wspólpracujące » zestaw paska rozrządu
zestaw paska rozrządu
wybierz markę samochodu:
zestaw paska rozrządu do popularnych marek samochodów
zestaw paska rozrządu do Alfa Romeo
zestaw paska rozrządu do Audi
zestaw paska rozrządu do Bmw
zestaw paska rozrządu do Chrysler
zestaw paska rozrządu do Citroën
zestaw paska rozrządu do Dacia
zestaw paska rozrządu do Daewoo
zestaw paska rozrządu do Daihatsu
zestaw paska rozrządu do Fiat
zestaw paska rozrządu do Ford
zestaw paska rozrządu do Honda
zestaw paska rozrządu do Hyundai
zestaw paska rozrządu do Isuzu
zestaw paska rozrządu do Jaguar
zestaw paska rozrządu do Jeep
zestaw paska rozrządu do Kia
zestaw paska rozrządu do Lancia
zestaw paska rozrządu do Land Rover
zestaw paska rozrządu do Mazda
zestaw paska rozrządu do Mercedes-benz
zestaw paska rozrządu do Mini
zestaw paska rozrządu do Mitsubishi
zestaw paska rozrządu do Nissan
zestaw paska rozrządu do Opel
zestaw paska rozrządu do Peugeot
zestaw paska rozrządu do Porsche
zestaw paska rozrządu do Renault
zestaw paska rozrządu do Rover
zestaw paska rozrządu do Saab
zestaw paska rozrządu do Seat
zestaw paska rozrządu do Skoda
zestaw paska rozrządu do Ssangyong
zestaw paska rozrządu do Subaru
zestaw paska rozrządu do Suzuki
zestaw paska rozrządu do Volvo
zestaw paska rozrządu do Vw (volkswagen)

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.

loga producentów części sklepu e-autoparts.pl