Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » OM 510 filtron wix

Filtr oleju OM 510 FILTRON WIX

OM 510 Filtr oleju FILTRON WIX
filtron OM 510
Filtr oleju OM 510
OM 510
filtron OM 510 Filtr oleju
17.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (162 ocen)
numer części:

OM 510

producent:

FILTRON WIX

Rodzaj filtra Wkład filtra
Wysokość [mm] 105
średnica zewnętrzna [mm] 59
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 10
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 19,5
nr EAN 5904608005106

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OM 510 FILTRON WIX

Filtr oleju pasuje do: MERCEDES 123 (C123), 123 T-MODEL (S123), 123 (W123), 190 (W201), G (W460), G (W461), G (W463), T1 (601), T1 (601, 611), T1 (B601), T1/TN, T2/L 2.0/2.3/2.5 04.77-07.00
numery OEM:
FORD      5010 234
FORD      5017 049
MERCEDES-BENZ      000 180 24 09
MERCEDES-BENZ      102 180 00 09
MERCEDES-BENZ      102 184 03 25
MERCEDES-BENZ      102 184 08 25
MERCEDES-BENZ      A 000 180 24 09
MERCEDES-BENZ      A 102 180 00 09
MERCEDES-BENZ      A 102 184 03 25
MERCEDES-BENZ      A 102 184 08 25

Zastosowanie Filtr oleju OM 510 FILTRON WIX w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju OM 510 FILTRON WIX:

2021-11-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-05-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-05-17
 5/5
Przy zakupach wybieram zawsze producenta filtron teraz kupiłem OE 648/4 i sprawuje się całkiem okej
2021-12-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-06-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-04-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-26
 5/5
Ok
2020-11-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-12-15
 5/5
ok
2021-11-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-07-19
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-08-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-12-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-03-20
 5/5
Kupuję w tym sklepie od wielu lat zawsze wszystko najlepszym w porządku
2020-05-17
 5/5
Ceny lepsze niż u konkurencji
2021-11-24
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-10-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-03-19
 5/5
Dobre filtry
2020-02-02
 5/5
Bardzo dobrze wykonany filtr. Polecam wszystkim
2023-04-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-02-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-11-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-02-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-02-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-02-21
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-12-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-12-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.