Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » H90W28 hengst

Filtr oleju H90W28 HENGST

H90W28 Filtr oleju HENGST
hengst H90W28
Filtr oleju H90W28
23.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (15 ocen)
numery handlowe:

1493100000

numer części:

H90W28

producent:

HENGST

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
średnica zewnętrzna [mm] 76
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 72
Wymiar gwintu M20x1,5
Wysokość [mm] 67
nr EAN 4030776011081

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju H90W28 HENGST

Filtr oleju pasuje do: ALFA ROMEO 147, 156, 166, GT; FIAT 500, 500 C, BRAVO II, DOBLO, DOBLO/MINIVAN, IDEA, MULTIPLA, PANDA, PUNTO, STILO; LANCIA LYBRA, MUSA, THESIS, YPSILON 0.9-2.4D 09.00-
numery OEM:
FIAT      46796687
FIAT      71753742

Zastosowanie Filtr oleju H90W28 HENGST w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju H90W28 HENGST:

2023-03-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-01-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-03-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-02-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-02-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-01-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-12-28
 5/5
Ok
2022-03-31
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-10-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-09-30
 5/5
Szybka dostawa i sprawna realizacja zamówienia to plusy zakupów w tym sklepie z częściami samochodowymi
2021-02-24
 5/5
Polecam
2023-06-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-03-20
 5/5
ok
2019-11-22
 5/5
Ok

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

HENGST