Rodzaj filtra | Wkład filtra |
średnica zewnętrzna [mm] | 92 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 11 |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 22 |
Wysokość [mm] | 199 |
nr EAN | 4030776000795 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju E196HN D03 HENGST
FORD | 5 010 667 | |
FORD | 5 010 961 | |
FORD | 5 019 420 | |
MERCEDES-BENZ | 000 180 25 09 | |
MERCEDES-BENZ | 601 180 06 10 | |
MERCEDES-BENZ | 616 180 00 09 | |
MERCEDES-BENZ | 616 180 05 10 | |
MERCEDES-BENZ | 617 180 00 09 | |
MERCEDES-BENZ | 617 180 00 25 | |
MERCEDES-BENZ | 617 180 01 25 | |
MERCEDES-BENZ | 617 184 00 25 | |
MERCEDES-BENZ | 617 184 01 25 | |
MERCEDES-BENZ | A 000 180 25 09 | |
MERCEDES-BENZ | A601 180 06 10 | |
MERCEDES-BENZ | A616 180 00 09 | |
MERCEDES-BENZ | A616 180 05 10 | |
MERCEDES-BENZ | A617 180 00 09 | |
MERCEDES-BENZ | A617 180 00 25 | |
MERCEDES-BENZ | A617 180 01 25 | |
MERCEDES-BENZ | A617 184 00 25 | |
MERCEDES-BENZ | A617 184 01 25 |
Zastosowanie Filtr oleju E196HN D03 HENGST w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju E196HN D03 HENGST:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.