Rodzaj filtra | Filtr przykręcany | |
średnica zewnętrzna [mm] | 75 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 72 | |
Wymiar gwintu | 3/4-16 UNF | |
Wysokość [mm] | 87 | |
nr EAN | 4030776006537 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju H90W19 HENGST
CITROËN | 1109 A6 | |
CITROËN | MLS000188.B | |
FORD | 1 026 285 | |
FORD | 1 070 523 | |
FORD | 1 072 434 | |
FORD | 1 143 677 | |
FORD | 5 008 718 | |
FORD | 5 008 720 | |
FORD | 5 008 721 | |
FORD | 5 008 722 | |
FORD | 5 012 000 | |
FORD | 6 057 166 | |
FORD | 6 057 167 | |
FORD | 6 066 094 | |
FORD | 6 066 095 | |
FORD | 6 066 096 | |
FORD | 6 141 811 | |
FORD | 6062305 | |
FORD | 690 X 6A692 RA | |
FORD | 77 BM 6714 C2A | |
FORD | 77 BM6714 C1A | |
FORD | 97 MM 6714 A1A | |
FORD | 97MM-6714-B1A | |
FORD | A 690 X 9 A 641 BA | |
FORD | A 690 X 9A 64 BA | |
FORD | A 810 X 6714 DA | |
FORD | A 810 X 6714 HA | |
FORD | A 810 X 6714 JA | |
FORD | A 810 X 6714 LA | |
FORD | XS6E6714C1A | |
MAZDA | 1E03-14302 | |
MAZDA | 1E08-14302 | |
MAZDA | 1E09-14-302 | |
MAZDA | 1E13-14-302 | |
MAZDA | 1E13-14-302A | |
NISSAN | 15208-H8912 | |
PEUGEOT | 1109.A3 | |
PEUGEOT | 1109.P9 | |
RENAULT | 77 01 415 053 | |
SUBARU | 15208-AA000 | |
SUBARU | 42033-7000 | |
SUBARU | 42033-7110 | |
SUBARU | 88087-4110 | |
TALBOT | 75 046 396 | |
VAG | 047 115 561 F | |
VAG | 047 198 561 F | |
VAG | 110 4020.050 | |
VAG | 115 0941.00 | |
VAG | 201 9500.01 | |
VAG | 5 020 700 025 | |
VAG | LP 2596 | |
RELIANT | 93380 |
Zastosowanie Filtr oleju H90W19 HENGST w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju H90W19 HENGST:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.