Części do samochodów e-autoparts.pl
22 100 15 90
22 100 15 90
Konsultanci 9:00 - 16:00
Magazyn 9:00 - 16:00
ikona koszyka
Koszyk
jest pusty
Sklep » części samochodowe » filtry » filtr oleju » FO-279S

Filtr oleju FO-279S JAPANPARTS

FO-279S Filtr oleju JAPANPARTS
japanparts FO-279S
Filtr oleju FO-279S
cena z vat
11.00 zł
Kup
    Ocena:
5/5 (3 oceny)

numer części:

FO-279S

producent:

JAPANPARTS

Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Długość [mm]87,2
średnica zewnętrzna [mm]76,5
Średnica zabudowy [mm]71,4
Gwint wewnętrzny [mm]3/4 x 16
nr EAN8033001061949
Status produktu: Normal

Sprawdź zastosowanie wybranej części

Filtr oleju FO-279S JAPANPARTS

Przeczytaj 3 opinie o produkcie
2020-07-29
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-10-30
 5/5
Części japanparts są godne polecenia
2020-02-07
 5/5
Jakość na pewno lepsza niż innych producentów których testowałem
numery OEM:
CHRYSLER 4105409
CHRYSLER 4105409AC
MAZDA 1E03-14-302
MAZDA 1E05-14-302
TOYOTA 15601-25010
TOYOTA 15601-76009
TOYOTA 90915-03002
TOYOTA 90915-20001
TOYOTA 90915-20003
TOYOTA 90915-3002
TOYOTA 90915-40001
TOYOTA 90915-TB001
TOYOTA 90915-YZZD2
TOYOTA 90915-YZZD4
TOYOTA 90915-YZZJ3
CHERY 473H1012010
zamienniki:
FX0081
Delphi (Lockheed)
FX0001
Delphi (Lockheed)
06824163
KNECHT
C150/144
CHAMPION
J1312004
HERTH+BUSS JAKOPARTS
WL7074
QUINTON
WL7097
QUINTON
WL7172
QUINTON
Aktualnie oglądany:  Filtr oleju, FO-279S • JAPANPARTS • sklep e-autoparts.pl. Część znajduje się w kategorii

filtr oleju

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.