Ograniczenia producenta | BENDIX | |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | przygotowany dla wskaźnika zużycia | |
Oznaczenie kontrolne | E9 90R 01107/147 | |
Wysokość [mm] | 49,6 | |
Długość [mm] | 108,8 | |
Grubość [mm] | 14 | |
nr EAN | 3322936401483 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet, COTEC GDB148 TRW
CITROËN | 5501436 | |
CITROËN | 75 531 486 | |
CITROËN | 95 663 076 | |
FIAT | 0000000791440 | |
FIAT | 4320271 | |
FIAT | 792999 | |
PEUGEOT | 4245 67 | |
PEUGEOT | 4248 30 | |
PEUGEOT | 4248 61 | |
PEUGEOT | 4248 64 | |
PEUGEOT | 4248 87 | |
PEUGEOT | 4250 10 | |
PEUGEOT | 4250 11 | |
PEUGEOT | 4250 67 | |
RENAULT | 60 25 071 188 | |
RENAULT | 77 01 200 247 | |
RENAULT | 77 01 200 320 | |
RENAULT | 77 01 200 321 | |
RENAULT | 77 01 200 350 | |
RENAULT | 77 01 200 355 | |
RENAULT | 77 01 200 606 | |
RENAULT | 77 01 200 826 | |
RENAULT | 77 01 201 095 | |
RENAULT | 77 01 201 106 | |
RENAULT | 77 01 201 121 | |
RENAULT | 77 01 201 126 | |
RENAULT | 77 01 201 164 | |
RENAULT | 77 01 201 296 | |
RENAULT | 77 01 201 297 | |
RENAULT | 77 01 201 299 | |
RENAULT | 77 01 201 300 | |
RENAULT | 77 01 201 306 | |
RENAULT | 77 01 201 309 | |
RENAULT | 77 01 201 310 | |
RENAULT | 77 01 201 382 | |
RENAULT | 77 01 201 470 | |
RENAULT | 77 01 202 890 | |
RENAULT | 77 01 202 903 | |
RENAULT | 77 01 202 954 | |
RENAULT | 77 01 348 070 | |
RENAULT | 77 01 348 071 | |
RENAULT | 77 01 348 683 | |
RENAULT | 77 01 348 684 | |
RENAULT | 77 01 348 863 | |
RENAULT | 77 01 349 049 | |
RENAULT | 77 01 349 448 | |
RENAULT | 77 01 452 106 | |
RENAULT | 77 01 452 985 | |
RENAULT | 77 01 454 247 | |
RENAULT | 77 01 454 894 | |
RENAULT | 77 02 124 214 | |
RENAULT | 77 02 127 301 | |
RENAULT | 77 02 127 303 | |
TALBOT | 4248 61 | |
TALBOT | 4248 64 | |
TALBOT | 4248 87 | |
TALBOT | 4250 67 | |
DACIA | 77 01 202 890 | |
DACIA | 84 55 000 902 | |
DACIA | 84 55 200 321 | |
DACIA | 84 55 200 355 | |
DACIA | 84 55 454 894 | |
ALPINA | 7701202890 | |
ARO | 6000039184 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet, COTEC GDB148 TRW w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet, COTEC GDB148 TRW:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.