Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » OE 667/3 filtron wix

Filtr oleju OE 667/3 FILTRON WIX

OE 667/3 Filtr oleju FILTRON WIX
filtron OE 667/3
Filtr oleju OE 667/3
33.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (162 ocen)
numer części:

OE 667/3

producent:

FILTRON WIX

Rodzaj filtra Wkład filtra
Wysokość [mm] 95
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 79
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 38
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 38
nr EAN 5904608046673

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OE 667/3 FILTRON WIX

Filtr oleju pasuje do: CITROEN C5 III, C6; FORD USA RANGER; JAGUAR F-PACE, XF I, XF II, XF SPORTBRAKE, XJ; LAND ROVER DISCOVERY IV, DISCOVERY V, RANGE ROVER IV 3.0D/3.0DH/3.0H 03.09-
numery OEM:
CITROËN      1109 AV
FORD      9X2Q-6744-AA
FORD      9X2Q-6B624-BA
JAGUAR      JDE 8751
PEUGEOT      1109 AV
LAND ROVER      LR 013 148
LAND ROVER      LR1 24517

Zastosowanie Filtr oleju OE 667/3 FILTRON WIX w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju OE 667/3 FILTRON WIX:

2021-11-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-04-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-10-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-24
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-12-01
 5/5
Materiały użyte do produkcji tego filtra widać że są wysokiej jakości
2022-04-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-12-08
 5/5
przyzwoita cena produktu
2020-03-23
 5/5
Kupuję w tym sklepie od wielu lat zawsze wszystko najlepszym w porządku
2020-04-13
 5/5
Polecam dostawcę filtron oraz tą część którą kupiłem OE 650/1
2022-10-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-08-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-12-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-01-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-04-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-02-02
 5/5
Bardzo dobrze wykonany filtr. Polecam wszystkim
2020-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-09-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-02-25
 5/5
Na forach polecali producenta filtron
2020-03-18
 5/5
Polecam zakupy u tego dostawcy nigdy się nie zawiodłem
2023-12-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-12-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-03-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-01-24
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-07-19
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-02-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-01-19
 5/5
Kupione i zamontowane sprawuje się dobrze
2024-01-15
 5/5
ok

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.