Rodzaj filtra | Filtr przykręcany | |
Wysokość [mm] | 89,5 | |
Wymiar gwintu | 3/4-16 UNF | |
średnica zewnętrzna [mm] | 93,5 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 72,5 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 62,5 | |
nr EAN | 5904608005205 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr OP 520 FILTRON WIX
CHRYSLER | 2650396 | |
CHRYSLER | X3549957 | |
FIAT | 4126435 | |
FIAT | 4158728 | |
FIAT | 4160703 | |
FIAT | 4199523 | |
FIAT | 4286050 | |
FIAT | 4286052 | |
FIAT | 4323062 | |
FIAT | 4335880 | |
FIAT | 4343591 | |
FIAT | 4343597 | |
FIAT | 7300943 | |
FORD | 5018 355 | |
FORD | 870X-6714-UA | |
LADA | 2101-01012-005 | |
LADA | 2101-1012-005 | |
LADA | 2101-1012-005-1 | |
LADA | 2105-0101-200-5 | |
PEUGEOT | 1109 29 | |
PEUGEOT | 1109 31 | |
PEUGEOT | 1109 45 | |
PEUGEOT | 1109 46 | |
PEUGEOT | 1109 55 | |
PEUGEOT | 1109 78 | |
PEUGEOT | 1109 A0 | |
RENAULT | 77 00 640 165 | |
RENAULT | 77 01 020 783 | |
RENAULT | 77 01 348 110 | |
RENAULT | 77 01 542 286 | |
SAAB | 834940 | |
SAAB | 834940-9 | |
TALBOT | 79 102 468 15 | |
VAG | 000 389 7992 | |
UAZ | 2101-1012005-20 | |
UAZ | 2101-1012005-20A |
Zastosowanie Filtr OP 520 FILTRON WIX w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr OP 520 FILTRON WIX:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.