Rodzaj filtra | Filtr przykręcany | |
Wysokość [mm] | 73 | |
Wymiar gwintu | M 16 X 1.5 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 78 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 71 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 62 | |
nr EAN | 5904608005540 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OP 554 FILTRON WIX
CHRYSLER | 29932 | |
CITROËN | 5427 744 | |
CITROËN | 5427 744 T | |
CITROËN | 5436 642 | |
CITROËN | 5487 068 | |
CITROËN | 5491 083 | |
CITROËN | 75491 083 | |
CITROËN | 75518 393 | |
CITROËN | 75518 393 Y | |
CITROËN | 7591 083 A | |
CITROËN | AM 222-105 | |
CITROËN | AM 222-128 A | |
CITROËN | AM 222-6 A | |
CITROËN | AM 223-101 A | |
CITROËN | AM 223-102 A | |
CITROËN | AM 223-104 A | |
CITROËN | AM 223-105 A | |
CITROËN | AM 223-128 A | |
FORD | 1498 015 | |
FORD | 5002 394 | |
FORD | 5002 452 | |
FORD | 5002 5731 | |
FORD | 5002 731 | |
FORD | 5002 732 | |
FORD | 5006 947 | |
FORD | 5013 144 | |
FORD | 5013 145 | |
FORD | A 700 X 6714 BA | |
FORD | A 760 X 6741 NA | |
PEUGEOT | 1109 73 | |
PEUGEOT | 1109 74 | |
PEUGEOT | 1109 79 | |
PEUGEOT | 1109 A2 | |
RENAULT | 77 01 415 048 | |
RENAULT | 77 01 415 052 | |
TALBOT | 00 128 514 91 | |
TALBOT | 00 615 015 00 | |
TALBOT | 12 851 491 | |
TALBOT | 29 932 M |
Zastosowanie Filtr oleju OP 554 FILTRON WIX w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju OP 554 FILTRON WIX:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.