Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » OP 641/2 filtron wix

Filtr oleju OP 641/2 FILTRON WIX

OP 641/2 Filtr oleju FILTRON WIX
filtron OP 641/2
Filtr oleju OP 641/2
32.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (162 ocen)
numer części:

OP 641/2

producent:

FILTRON WIX

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 97
Wymiar gwintu 3/4-16 UNF
średnica zewnętrzna [mm] 76
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 71
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 62
nr EAN 5904608036414

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OP 641/2 FILTRON WIX

Filtr oleju pasuje do: AUDI A1, A3; SEAT ALHAMBRA, ALTEA, ALTEA XL, IBIZA IV, IBIZA IV SC, IBIZA IV ST, LEON, TOLEDO IV; SKODA FABIA II, OCTAVIA II, RAPID, ROOMSTER 1.2-1.6LPG 09.06-12.22
numery OEM:
VAG      03C 115 561 D
VAG      03C 115 561 H

Zastosowanie Filtr oleju OP 641/2 FILTRON WIX w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju OP 641/2 FILTRON WIX:

2020-08-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-07-31
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-04-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-07-13
 5/5
Polecam, filtry bardzo dobrej jakości no i przede wszystkim rodzimej produkcji.
2021-02-10
 5/5
kupuję filtron, nigdy nie było z nimi problemu
2024-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-12-08
 5/5
przyzwoita cena produktu
2022-10-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-11-24
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-12-20
 5/5
wszystko zgodne z opisem..
2021-09-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-12-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-02-16
 5/5
OE 667/1 filtron już założone w samochodzie, auto sprawuje się dobrze
2023-10-06
 5/5
Wszystko w porządku. POLECAM.
2022-08-24
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-01-31
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-10-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-06-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-06-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-12-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-02-24
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-07-29
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-03-24
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-02-25
 5/5
Na forach polecali producenta filtron
2022-05-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-12-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-12-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.