Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » układ kierowniczy Volkswagen PHAETON (3D1, 3D2, 3D3, 3D4, 3D6, 3D7, 3D8, 3D9) » końcówki drążków kierowniczych Volkswagen PHAETON (3D1, 3D2, 3D3, 3D4, 3D6, 3D7, 3D8, 3D9)

końcówki drążków kierowniczych do VOLKSWAGEN PHAETON (3D1, 3D2, 3D3, 3D4, 3D6, 3D7, 3D8, 3D9)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN PHAETON (3D1, 3D2, 3D3, 3D4, 3D6, 3D7, 3D8, 3D9):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Wymiar stożka [mm] 15,5
Gwint zewn. [mm] M20x1,5
parzyste numery artykułów 840 0754 10
nr EAN 4014870438005
Wymiar stożka [mm] 15,5
Gwint zewn. [mm] M20x1,5
parzyste numery artykułów 840 0753 10
nr EAN 4014870436124
parzyste numery artykułów 10109
Długość [mm] 90
Gwint zewn. [mm] M20 x 1,5
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,5
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Ciężar [kg] 0,312
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4027816101086
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Gwint zewn. 1 [mm] M20x1,5-LTH
Gwint zewn. 2 [mm] M12x1,5
Długość [mm] 100
Ciężar [kg] 0,43
nr EAN 8435130303349
Wyświetlanie od 1 do 4 (z 4 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
końcówki drążków kierowniczych

Końcówka drążka kierowniczego

 

Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.

Jak często wymienia się końcówki drążka


Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.