Rodzaj filtra | Filtr przykręcany | |
Wysokość [mm] | 121,5 | |
Wymiar gwintu | 3/4-16 UNF | |
średnica zewnętrzna [mm] | 76 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 70 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 62 | |
nr EAN | 5904608015327 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OP 532/1 FILTRON WIX
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
MUSTANG coupe, MUSTANG Convertible, ECOSPORT, ESCAPE, EXCURSION, EXPEDITION, EXPLORER
VOYAGER IV, 300M, NEON II, PT CRUISER, SEBRING, CROSSFIRE, 300C
323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6
GRAND CHEROKEE II, CHEROKEE, GRAND CHEROKEE III, COMMANDER, COMPASS, PATRIOT, WRANGLER III
DISCOVERY II, FREELANDER I Soft Top, FREELANDER I, RANGE ROVER III, DISCOVERY III, RANGE ROVER SPORT I, FREELANDER 2
S-TYPE II, X-TYPE I, XJ, XK II coupe, XK II, XF I, XF SPORTBRAKE
1037678, 1043147, 1047169, 1066071, 1071746, 1097077, 1119421, 1663050, 1663051, 3652059, 4454116, 6937011, 978M6714A2A, 978M6714B2A, 978M6714B4A, F8CZ6731AA, XS6E6714B1A, YN2G6714B2A
E4FZ6731AB
04781452AA, 04781452AB, 04781452BB, 4781452AA, 4781452BB
C60114302, CA0214302, YF0914302, YF0914302A
CHRYSLER | 04781452AA | |
CHRYSLER | 04781452AB | |
CHRYSLER | 04781452BB | |
CHRYSLER | 4781452AA | |
CHRYSLER | 4781452BB | |
FIAT | 00K04781452BF | |
FIAT | K04781452AB | |
FIAT | K04781452BB | |
FIAT | K4781452AA | |
FIAT | K4781452BB | |
FORD | 1037 678 | |
FORD | 1043 147 | |
FORD | 1047 169 | |
FORD | 1066071 | |
FORD | 1071 746 | |
FORD | 1097 077 | |
FORD | 1119 421 | |
FORD | 1663 050 | |
FORD | 1663 051 | |
FORD | 3652 059 | |
FORD | 4454116 | |
FORD | 6937 011 | |
FORD | 978M-6714-A2A | |
FORD | 978M-6714-B2A | |
FORD | 978M-6714-B4A | |
FORD | F8CZ 6731 AA | |
FORD | XS6E-6714-B1A | |
FORD | YN2G-6714-B2A | |
MAZDA | C60114302 | |
MAZDA | CA021-4302 | |
MAZDA | YF091-4302 | |
MAZDA | YF091-4302A | |
FORD USA | E4 FZ 6731 AB |
Zastosowanie Filtr oleju OP 532/1 FILTRON WIX w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju OP 532/1 FILTRON WIX:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.