Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » OP 616/2 filtron wix

Filtr oleju OP 616/2 FILTRON WIX

OP 616/2 Filtr oleju FILTRON WIX
filtron OP 616/2
Filtr oleju OP 616/2
OP 616/2
filtron OP 616/2 Filtr oleju
25.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (181 ocen)
numer części:

OP 616/2

producent:

FILTRON WIX

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 96,5
Wymiar gwintu 3/4-16 UNF
średnica zewnętrzna [mm] 76,5
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 71,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 62,5
nr EAN 5904608026163

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OP 616/2 FILTRON WIX

Filtr oleju pasuje do: SEAT AROSA SKODA FABIA I, FABIA I PRAKTIK, OCTAVIA I VW LUPO I 1.0/1.4 05.97-07.05

Filtr oleju OP 616/2 ma zastosowanie do modeli samochodów

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

Numery OE Filtr oleju OP 616/2 producenta FILTRON WIX

numery OEM:
VAG      047 115 561 B
VAG      047 115 561 G

Zastosowanie Filtr oleju OP 616/2 FILTRON WIX w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju OP 616/2 FILTRON WIX:

Piotr, Ząbkowice Śląskie
2019-12-08
 5/5
przyzwoita cena produktu
Rafał, Wołomin
2020-03-23
 5/5
Kupuję w tym sklepie od wielu lat zawsze wszystko najlepszym w porządku
Rafał, Garwolin
2020-03-20
 5/5
Kupuję w tym sklepie od wielu lat zawsze wszystko najlepszym w porządku
Agata, Warszawa
2023-07-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Janusz, Ząbki
2020-03-18
 5/5
Polecam zakupy u tego dostawcy nigdy się nie zawiodłem
Krzysztof, Skrzydlna
2022-06-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Aszot, Wólka Kosowska
2022-04-13
 5/5
Super.
Kamil, Józefów
2021-01-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Marek, Witaszyce
2020-05-17
 5/5
Ceny lepsze niż u konkurencji
Sebastian, Daszewice
2020-08-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Piotr, Żórawina
2024-04-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Maciej, Mielec
2023-10-06
 5/5
Wszystko w porządku. POLECAM.
Wioletta, Grabica
2025-05-25
 5/5
Bardzo dobry
Jacek, Szczecin
2024-04-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krzysztof, Warszawa
2022-09-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Pawel, Szczurowa
2021-04-06
 5/5
ok.
Lukasz, Lędziny
2021-03-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Grzegorz, WILKOWICE
2020-06-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Artur, Stopnica
2023-11-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Artur, Smardy Dolne
2021-08-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Piotr, Kowalewo pomorskie
2022-05-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Piotr, Kowalewo pomorskie
2022-01-31
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Łukasz, Warszawa
2022-11-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Andrzej, Piastów
2021-03-26
 5/5
Ok
Aszot, Wólka Kosowska
2020-02-17
 5/5
Mechanik mówił żeby kupić OE 650/1 filtron i tak zrobiłem
Andrzej, Gniewkowo
2021-06-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Rafał, Bliżyn
2020-12-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krzysztof, Laski k/Warszawy
2021-12-15
 5/5
ok
Jakub, warszawa
2021-11-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tadeusz, Ząbki
2023-03-24
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.