Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » OP 538 filtron wix

Filtr oleju OP 538 FILTRON WIX

OP 538 Filtr oleju FILTRON WIX
filtron OP 538
27.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (178 ocen)
numer części:

OP 538

producent:

FILTRON WIX

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 89,5
Wymiar gwintu M 20 X 1.5
średnica zewnętrzna [mm] 93,5
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 72
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 62,5
nr EAN 5904608005380

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OP 538 FILTRON WIX

Filtr oleju pasuje do: VOLVO 440, 460, S40 I, V40, JEEP COMANCHE, RENAULT TRAFIC 1.9D/2.1D 01.86-06.04

Filtr oleju OP 538 ma zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

VOLVO

S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50

Numery OE Filtr oleju OP 538 producenta FILTRON WIX

VOLVO

30887496, 3473645, 34736454

numery OEM:
VOLVO      30887496
VOLVO      3473645
VOLVO      3473645-4

Zastosowanie Filtr oleju OP 538 FILTRON WIX w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju OP 538 FILTRON WIX:

2024-04-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-11-04
 5/5
Zakup filtra filtron OE 648/5 wykonany z polecenia mechanika
2022-04-13
 5/5
Super.
2019-12-08
 5/5
Filtry producenta filtron jak zwykle wykonane wzorowo
2020-03-23
 5/5
Kupuję w tym sklepie od wielu lat zawsze wszystko najlepszym w porządku
2020-07-31
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-03-20
 5/5
Kupuję w tym sklepie od wielu lat zawsze wszystko najlepszym w porządku
2022-10-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-09-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-11-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-12-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-06-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-08-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-02-16
 5/5
Polecam zakupy u tego dostawcy nigdy się nie zawiodłem
2020-05-22
 5/5
Używam od lat to chyba najlepsza rekomendacja.
2024-06-23
 4/5
Lekko pognieciony w opakowaniu.
2021-12-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-08-05
 5/5
?
2023-09-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-10-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-11-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-04-06
 5/5
ok.
2021-12-15
 5/5
ok
2023-04-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-12-15
 5/5
ok

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.